"אנחנו בוכים שהילדים שלנו יותר גרועים מאתנו…הם בכלל דילגו באבולוציה על שלבים שאנחנו בכלל לא מודעים אליהם. אנחנו אפילו לא יודעים איך למדוד אותם. התפקיד המוטל עלינו במערכות למידה הוא לדחוף קדימה". פרופ' דוד פסיג, פורץ דרך בחקר העתיד וראש המעבדה למציאות מדומה באוניברסיטת בר אילן, בהרצאה מרתקת על אינטליגנציה, טכנולוגיה ועתיד אחר
"יש משהו בלתי רגיל בכלי הטכנולוגיה שאנחנו מחזיקים בידיים שלנו. אנחנו עדיין מחשיבים אותם רק ככלי עזר בהוראה ושם אנחנו מפספסים בגדול. הכלים הללו הם לא כלי עזר בהוראה, זה אש שיש בידיים שלנו ואנחנו עדיין לא יודעים איך להשתמש בה. זה משהו שיש לו פוטנציאל בלתי רגיל…אנחנו בוכים שהילדים שלנו יותר גרועים מאתנו…הם בכלל דילגו באבולוציה על שלבים שאנחנו בכלל לא מודעים אליהם. אנחנו אפילו לא יודעים איך למדוד אותם". כך אומר פרופ' דוד פסיג, חוקר עתיד, ראש החוג לטכנולוגיות תקשורת והמעבדה למציאות מדומה באוניברסיטת בר אילן, בהרצאה שערך באוניברסיטה הפתוחה.
פרופ' פסיג, איש אקדמיה פורץ דרך אשר עוסק בחקר העתיד, הוציא לאור מספר ספרים, בהם: "2048" ו"פורקוגניטו". בריאיון מרתק למגזין cafe, הוא אמר: "אנחנו בתוך מסע ארוך מאוד אל עבר שלמות קוסמית: פתיחות מחשבתית, גוף אחר, מימדי זמן, אחדות"
במסגרת ההרצאה המעניינת שערך בפני אנשי אקדמיה, הוא חשף את תוצאות המחקרים שערך שהפריכו לא מעט הסברים וממצאים ישנים אודות האינטליגנציה והסיבות לאבולוציה המוחית. כמו כן, הוא מציג את ההשפעה של הטכנולוגיה ועל הקשר בינה לבין ההתפתחות הקוגניטיבית.
"התפקיד המוטל עלינו במערכות למידה הוא לדחוף את המעטפת… זוהי תקופה היסטורית שאתם ואני עומדים בה. בעוד 40 שנה יחשבו על 2012 כמו שאתם ואני חושבים על 1612…", הוא אומר.
פרופ' פסיג בהרצאה מרתקת, מנפצת מיתוסים ומציגה את העתיד באור חדש (53:02). מומלץ לצפות ולהקשיב עד הסוף: