אוטובוסים חשמליים הנטענים באמצעות חשמל אלחוטי. ההטענה אינה תופסת מקום פיזי במרחב, האנרגיה ירוקה והיעילות גדולה לאין ערוך. משה מנקין מציג את טכנולוגיית העידן החדש של התחבורה הציבורית פרי פיתוחה של קוריאה. נשיא מדינת ישראל כבר הביע התרשמות עמוקה
קוריאה מציגה בפנינו את העידן החדש של התחבורה הציבורית הירוקה – אוטובוסים חשמליים הנטענים באמצעות חשמל אלחוטי: (OLEV (Open Leading Electric Vehicle.
מי שהעלה את הרעיון ופיתח פטנט ראשוני ליישום היה לא אחר מאשר ניקולה טסלה. הוא מוזכר גם בוויקפדיה של OLEV.
הטעינה מתאפשרת בנקודות עצירה של האוטובוס או בכבישים בהם התחבורה הציבורית נוסעת.
הסוללה של האוטובוס היא כחמישית מגודל סוללת אוטובוס חשמלי סטנדרטי. האוטובוס מטעין עצמו במהלך הנסיעה. המשמעות: צריכת אנרגיה נמוכה והורדת התלות של הטענת כלי הרכב בתשתיות "תדלוק" יקרות.
הפיילוט יתחיל במערך של 24 קילומטרים:
כיצד פועלת הטכנולוגיה?
הזרם החשמלי מומר לאנרגיה אלקטרומגנטית ולאחר טווח של 25 סנטימטרים מומר חזרה לחשמל. מערכת הטעינה של האוטובוסים פועלת אך ורק כאשר האוטובוס נמצא מעל הנקודה בה נדרשת טעינה ולא בכל קו הפעילות, דבר זה מכוון לירידה בחשיפה של השדה האלקטרומגנטי המופק בעת פעילות המערכת.
זו טכנולוגיה חדשה שהחלה בפעילות לפני 4 שנים, בהרצאה ב"טד" ליישום הטענה אלחוטית:
אחת המעלות החשובות של המערכת היא שההטענה לא תופסת מקום פיזי במרחב. בניגוד למערכות דומות שדורשות מקומות ייעודיים להטענת כלי רכב במרחב הציבורי או הפרטי,
המערכת הקוריאנית יכולה לאפשר לכלי רכב אחרים לנוע בנתיב, אשר לא רק מיועד לתחבורה ציבורית. בעתיד גם יוכל לאפשר לכלי רכב אחרים להצטרף לנסיעה והטענה (למשל, מוניות).
בטיחות
הקוריאנים אינם חדשים בתחום. כבר בשנות ה-90 הם עסקו בטכנולוגיה דומה, וכעת לא רק שהם עומדים בתקנות בינלאומיות של קרינה אלקטרומגנטית, הם גם הצליחו להוריד את רמת החשיפה לקרינה, תוך שהם מצהירים כי אין סכנה כלשהיא לבני האדם.
הכרות מעמיקה עם האוטובוס של OLEV:
הפעילות הקודמת של הטכנולוגיה – ניסוי ראשוני בפארק שעשועים ב-2011:
מבחינת החברה הקוריאנית זוהי רק ההתחלה. הפריצה הבאה תתרחש בתחום כלי הרכב הפרטיים, הרכבות, אמצעים ביתיים שונים ורובוטיקה מתקדמת. הטכנולוגיה הזו מתפרשת ברחבי העולם ובקרוב תגיע לבוסטון שבארה"ב ולדנמרק.
העידן החדש של התחבורה הציבורית כבר כאן – נקי, יעיל ומאפשר לכלל החברות להתחבר למערכת ללא יצירת מונופול או קרטל ולרשת הטענה לאנרגיות מתחדשות.