הם לא נועדו להתאים למסגרות הישנות אלא לפרוץ אותן ולייצר חדשות. הם מתעקשים על עצמאותם ועל בחירותיהם בכל רגע נתון. הם לא מוכנים לבזבז אנרגיה על דברים שאינם מקדמים אותם. הם גם לא מתלהבים מסיפורי העולם הישן אלא בעיקר מסיפורי פנטזיה ועשיית הבלתי אפשרי. הכירו את ילדיכם, ילדי העידן החדש, שהגיעו לפה עם ייעוד ברור: לייצר את העולם החדש. נעמי מיכאל מסבירה על ייעודו ומהותו של דור העתיד וכיצד עלינו לתמוך בו ולעזור לו להצליח במשימה החשובה מכל
מי הם ילדי העידן החדש? הם מהווים את הבסיס להתפתחות האדם החדש אשר ייצר וינהל את משאבי כדור הארץ. על מנת להבין את מאפייניהם ואת דרך ההתנהלות מולם, עלינו קודם כל להבין את הרקע והמטרה להגעתם. אז בואו נתחיל:
הדור שסלל את הדרך
בשנות השישים העולם הכיר לראשונה את תנועת המחאה של הצעירים שחיפשו אלטרנטיבה לעולם החומר המסגרתי. הם היו אנשים רגילים שהתעוררו לגלות שהעולם מתנהל בצורה לא הרמונית, וחיפשו אלטרנטיבות שיובילו לחיים של איזון, אקולוגיה ושלום עולמי.
רצונם נבע מעולם הרגש אשר שבע ממלחמות וחיפש אהבה, אך כבני אנוש באותה תקופה, מבחינה אבולוציונית, לא היו ברשותם מספיק כלים של מחשבה יצירתית ומהירה ותקשורת טכנולוגית שדרכה ניתן היום לקדם שינוי משמעותי. למעשה, חלקם אף היו מסטולים מדי ו/או המניע לשינוי שהוביל אותם היה רק הרצון לחופש ואהבה ולא לעשייה ויצירה…הם אמנם העלו למודעות רעיונות מהפכניים אך לא הצליחו לייצר כוח שינוי בעל מאסה משמעותית שישפיע על מבנה השלטון, הכלכלה והחינוך.
הדור הראשון של השינוי התודעתי
החל משנות השבעים התחילו להיוולד לכאן, בטפטופים, ילדים בעלי מבנה אישיותי ומחשבתי שונה מהרגיל. הם חוו בתקופות ילדותם ונערותם תחושה של חוסר התאמה למסגרת ואי בהירות בנוגע לדרכם בעולם. הרבה מהם חשבו בתמונות או בדימויים וחוו קשיים בתחום הכתיבה והקריאה (קשיים שלימים הוגדרו כדיסגרפיה ודיסלקציה).
הם גדלו עם תחושה שהם לא שייכים לגמרי למסגרות החיים הנורמטיביות ובבגרותם החלו לחפש את האלטרנטיבות בכל תחום ותחום. הם היו הראשונים אשר העזו לשאול בקול רם שאלות כגון: האם בתי ספר מעודדים או מדכאים למידה? האם חומרי הדברה וכימיקלים פוגעים בגוף? והאם הרפואה הקונבנציונאלית/ סימפטומטית מרפאת או מונעת מהגוף להתמודד ומחלישה אותו? הם היו הראשונים להתמקצע ולבנות מסגרות אלטרנטיביות כגון: בתי ספר דמוקרטיים, מכללות לרפואה משלימה וחקלאות אורגנית. אלו היו ילדי האינדיגו הראשונים.
ילדי האינדיגו
משנות השמונים הלך וגבר הזרם של ילדי האינדיגו. בשנות התשעים כבר מצאו להם שמות של 'מחלות' עם אותיות באנגלית (ADHD), ובשנות האלפיים כבר התחילו לחלק להם 'סמים' (ריטלין) שיעזרו להם להתרכז, להפסיק להתנועע רבות ולהפריע להתנהלות התקינה של המסגרות.
ילדי האינדיגו התגלו כנבונים במיוחד, חלקם אף מחוננים, וככל שהם התבגרו יכולת המחשבה היצירתית והדינמית שלהם החלה לפרוץ את גבולות הקיים והמקובל כמעט בכל תחום.
הם משתמשים בטכנולוגיה ובמהירות המחשבה שלהם ליצירת יזמות עסקית או חברתית אשר מייצרת שינוי אמיתי בעולם, ממציאים פתרונות לבעיות גלובליות הרות גורל ומקדמים עולם טכנו-אקולוגי שעיקרו בחיסכון אנרגטי וייעול השימוש במשאבים.
דוגמה לנער בן 16 שהמציא אפליקציית חיפוש מהפכנית:
ועוד דוגמה – ילד בן 12 שיצר אפליקציות ל-Apple:
ילדי הקריסטל
בתחילת האלף החדש התחילו להיוולד ילדים נוספים: ילדי הקריסטל. גם הם כמו אחיהם, מתקשים להתחבר לסדר ולהיגיון המסגרתי הקיים אך הם הרבה יותר עקשניים ו"קשים לתפעול" . הסימפטומים שלהם כוללים יותר בהייה וחולמנות מאשר תזזיתיות והתפרצויות, ויש כמובן ילדים שהם גם וגם – קצת אינדיגו וקצת קריסטל. כל הילדים רוצים להשתייך לחברה וליצור הרמוניה אך לעולם לא במחיר חירותם וחשיבתם העצמאית.
ילדי הקריסטל הם ה"גרסה החדשה". הייעוד שלהם קריטי יותר כלפי האנושות, ולכן הם יתעקשו יותר לשמור על עצמאותם ובחירותיהם בכל תחום. מסיבה זו גם קל יותר לשכנע את ילד האינדיגו להתאים את עצמו למסגרת מאשר את ילד הקריסטל.
ילדי הקריסטל אף מתקשרים עם ההדרכה הפנימית שלהם באופן גלוי ומובן מאליו, ויש להם יכולות של ריפוי עוצמתיות במיוחד. מערכת החישה הפנימית שלהם חדה מאוד, ולכן חלקם סובלים מקושי לווסת לעצמם את העולם התחושתי-הפיזי. ילדי הקריסטל והאינדיגו מהווים ללא ספק שלב מתקדם באבולוציה של המוח האנושי.
ייעודם של ילדי העידן החדש
דמיינו לעצמכם מודעת דרושים בזו הלשון:
"להצלת העולם עקב משבר בכלכלה, בחינוך, באקלים ובמזון דרושים מנהיגים בעלי חשיבה מהירה ופורצת גבולות, וירטואוזיות בתחום פתרון בעיות, יצירתיות מפותחת, כשרון טכנולוגי, רצון עז למימוש עצמי ולעצמאות ותפיסת עולם של אחדות אנושית וחוסר גבולות".
עכשיו דמיינו שהמודעה הזו התפרסמה ברחבי השמיים, במקום בו נמצאות הנשמות טרם ירידתן לגלגולי חיים בכדור הארץ, והנה לכם הייעוד של אותם ילדים. על הילדים האלה, אשר יהפכו למבוגרים במהלך 30 השנים הבאות, מוטלת אחריות גדולה.
בתקופה האחרונה עולה בצורה משמעותית הרצון של בני האדם לעצמאות, שוויון זכויות והשתתפות אמיתית בבחירת מהלכים בתחום החינוך והכלכלה. המודעות לעוולות ולחוסר איזון בכל תחומי החיים עולה, בין היתר, בעקבות החשיפה למידע דרך האינטרנט. האנושות מתחילה להתעורר ולדרוש שקיפות, ידע ושינוי.
יחד עם זאת, התנאים הפיזיים הקיימים נעשים יותר ויותר קשים לאדם הפשוט שמנסה להמשיך את חייו דרך הפרדיגמות הישנות. עבודה קשה או תארים אקדמאים כבר לא מבטיחים הכנסה, וללא שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לא ניתן להתקדם הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. כבר ברור לכולם שהעולם עובר וחייב לעבור שינוי מהותי על מנת לשרוד ולעלות שלב.
חברו את הכל ביחד ומכאן תוכלו להבין את גודל הייעוד של אותן נשמות אשר נדרשות להתגלם בגוף אנוש אך להיות בעלי מאפיינים של "גיבורי על". מכאן גם ברור כשמש חוסר ההתאמה של הילדים הללו למסגרות הקיימות אותן הם הגיעו לפרוץ ולשנות. מכיוון שייעודם אינו ברור ומובן, הם "זוכים" למערכת של תיוגים.
המשבר בכדור הארץ והצורך בבני אדם אשר יש ביכולתם להתמודד עם המצב היו צפויים מראש ("הכול צפוי והרשות נתונה"). בשביל להבין זאת עלינו ללכת אחורה, להיסטוריה.
מקורם של ילדי העידן החדש
מוזמנים לבוא איתי אחורה בזמן, עוד הרבה לפני שנוצר כדור הארץ…
נניח כי כדור הארץ נבנה בשלב מסוים בהיסטוריה הקוסמית של היקום כמעבדת ניסוי של אנרגיה המתהווה לחומר פיזי דחוס. נניח כי ישנן מעבדות רבות נוספות אשר בהן מתרחשים ניסויים בצורה אחרת, אנרגטית בלבד, ואת כל הניסויים ברחבי היקום מבצעים חוקרים אשר נקראים נשמות (ולא נכנס כרגע למקורם). החוקרים שנקראו למעבדה, כלומר לכדור הארץ, נדרשים לרדת אליה פעמים רבות ולעטות על עצמם בכל תקופת חיים גוף ונפש, ולשחק את סיפור החיים שדרכו הם חוקרים ולומדים את נפלאות החיים הפיזיים.
עד התקופה הנוכחית המחקר בכדור הארץ עסק בעיקר ברמות של חומר ורגש. בני האדם למדו לבנות, לגדל, להרגיש ולחוש בעזרת החושים החיצוניים ומבנה חשיבתי מוגבל שיוצר מסגרות יציבות וקבועות. הגופים הותאמו לעבודה פיזית ולעמידה בעוצמות של רגש. אלו היו אנשי העידן הישן.
הניסוי של העידן הישן הוביל להצלחות חומריות ורגשיות גדולות, יצירות אמנות נפלאות, התפתחות חקלאית וארכיטקטורה מרשימה. האדם הצליח להביא גם את הגוף וגם את הנפש לרמת מצוינות. יחד עם זאת, רגשנות יתר הובילה למחלות ולמלחמות על רקע דתי, וחומרנות יתר הובילה ליצירת מערך של בעלי תאגידים שמחסלים את משאבי כדור הארץ ואת היכולת של האדם הפשוט להתפרנס בכבוד.
עוד בראשית הבריאה היה ידוע כי בשלב כלשהו יסתיים החלק של הניסוי שעוסק בחומר הדחוס והמסגרתי, והאנושות תצטרך להתמודד עם השינוי ועם ההשלכות של הניסוי שהסתיים.
הניסוי שנקרא העידן החדש החל באופן רשמי ב-2012. לאחר מיצוי העידן שעסק בבנייה ופיתוח דרך חומר ורגש, החל העידן החדש שעוסק אף הוא בבנייה ופיתוח אך דרך הרוח והיצירתיות. במחקר החדש החוקרים נדרשים ללמוד כיצד לשלוט בעולם החומר וליצור בו שינויים בעזרת כוח התודעה והמחשבה היצירתית וחסרת הגבולות. הם נדרשים להניח בצד את הרגשנות וההיאחזות בקיים ולהיות ממוקדים, חדים ומדויקים בבואם לייצר את כל השינויים בעולם. הם מגיעים מרחבי הבריאה ומהותם וייעודם תואמים את המטרות של העידן החדש. הם באו לגלות כיצד לבנות עולם חדש בעזרת כלים חדשים.
האתגר מול ילדי העידן החדש
על מנת למצוא את הדרך להיות בתקשורת נכונה ובמערכת יחסים הרמונית עם ילדים אלה, עלינו להבין מדוע הם חושבים, מרגישים ומתנהגים כפי שהם. ברגע שנוכל לקבל את מהותם וייעודם, נוכל גם להתחיל להקשיב לרצונותיהם ולצרכיהם מתוך הבנה שהם מאתגרים את דרכנו כדי לשנות אותה ומתווים עבורנו את הדרך בה יתנהלו החיים בעתיד.
הבסיס שעלינו לפעול מתוכו הוא הכרה בעצמאות וביעילות האנרגטית שלהם. הם לא יהיו מוכנים לבזבז אנרגיה על דברים אשר הם אינם חשים שמקדמים אותם. מה שחשוב לנו לא חשוב להם. כך למשל, ברוב המקרים הם לא מתחברים לטקסים שמקדשים את העבר או לפעילויות המתקיימות על בסיס רגשי דרמטי. בדרך כלל גם אין להם עניין בסיפורי העולם הישן והרבה מהם מתעניינים בסיפורי פנטזיה המסמלים עבורם את ייעודם: לעשות את הבלתי אפשרי מתוך חיבור לכוח הרוח.
כאשר נבקש מהם לעשות דבר מה, הם תמיד יחפשו את הסיבה שהיא הגיונית עבורם ואת הדרך שבה הם ייתרמו מכך. לכן, עלינו לפנות אליהם עם בקשותינו בעוד אנו מכבדים את דעתם העצמאית ואת זכותם לנתב את האנרגיה שלהם לכיוונים אשר מקדמים אותם ולא מקדמים את המסגרות שאותן הם באו לשנות. כהורים ו/או כמורים של ילדים אלה עלינו לפתח גמישות מחשבתית ויצירתיות באופן מתמיד על מנת למצוא את הדרך לייצר עבורם נתיבים ללמידה ופעילויות מפתחות.
במסגרת המשפחתית, אשר יש למצוא בה מקום לצרכיהם השונים של כולם, עלינו לספק לילדים את המסגרת היציבה אך הרחבה ביותר שבה הם יוכלו לקחת חלק תוך כדי שמירה על הייחודיות שלהם. הם צריכים גבולות ברורים, יציבות וביטחון משפחתי אך לא על חשבון הכרה בזכותם להחליט על גופם ומחשבותיהם.
כאשר מכריחים אותם לאכול דברים מסוימים או ללמוד תכנים אשר אין להם עניין בהם, הם חווים זאת כפלישה לפרטיות בדיוק כפי שמבוגר יחוש במצבים מהסוג הזה. הם לא מקבלים את העובדה שבגלל היותם צעירים בגילם דעתם לא נחשבת.
כלומר, החיים במחיצתם דורשים מאתנו להיות איתם בדיאלוג מתמיד. לא ניתן "לסובב" אותם, לשכנע אותם לעשות דבר שאינם רוצים בו או לדכא את רוחם. הם לא נענים למניפולציות רגשיות או לשליטה כוחנית אך הם בהחלט נענים לדו שיח שנוצר מתוך הקשבה אמיתית ומוכנות להתגמש ולמצוא פתרונות יצירתיים ומכנה משותף שיאפשר לכבד את רצונות כל הצדדים.
הכלי המרכזי שבאמצעותו הם ילמדו, יעבדו וייהנו בחייהם היא הטכנולוגיה אותה הם גם יפתחו לרמות שלא נוכל לתאר…לכן, הכלי הבסיסי של כל ילד בעידן החדש הוא המחשב האישי שלו שדרכו הוא יכול לתקשר ולהשפיע על אנשים בכל העולם.
על מנת לתת להם לגדול בתחושת מימוש ולפתח ביטחון עצמי ודימוי עצמי חיובי, עלינו לאפשר להם נגישות לטכנולוגיה מגיל צעיר ולהתמקצע, כל אחד בתחום הספציפי אותו הוא בא לשנות, מבלי לבקש מהם להיות כמו כולם. הם כאן כדי לשנות את העולם, ואנו אלה שצריכים לדאוג לרווחתם ולאפשר להם לרכוש את הכלים ואת הידע איתם הם יצאו למשימה.
בהצלחה לכולנו!